سه شنبه 24 مهر 1397

معاملات الگوریتمی

معاملات الگوریتمی، که به “algo trading” و “معاملات جعبه سیاه” نیز مشهور است، سیستم معاملاتی است که از مدل ها و فرمول های پیچیده و پیشرفته ریاضیات، به منظور تصمیم گیری سریع و انجام سریع معامله در بازارهای مالی استفاده می کند. معاملات الگوریتمی شامل به کارگیری برنامه های کامپیوتری سریع و الگوریتم های پیچیده به منظور ساخت و شناسایی استراتژی های معاملاتی با هدف کسب بازده بهینه می باشد.

بعضی از استراتژی های سرمایه گذاری و معاملاتی مانند آربیتراژ، اسپردینگ بین بازاری، بازارگردانی و نوسان گیری، می توانند از طریق معاملات الگوریتمی بهبود یابند.

پلتفرم های الکترونیکی می توانند به طور کامل، استراتژی های سرمایه گذاری و معاملاتی را اجرا کنند. به همین ترتیب، الگوریتم ها قادرند دستورات معاملاتی را تحت شرایط خاص قیمت، حجم معاملات و زمان اجرا کنند.

به دلیل اینکه مقدار سهام زیادی، روزانه توسط سرمایه گذاران حقوقی خریداری می شود، آنها بیشترین استفاده را از معاملات الگوریتمی دارند. الگوریتم های پیچیده، به این سرمایه گذاران اجازه می دهند که بدون اینکه تغییر چشم گیری در قیمت سهم و به تبع آن افزایش هزینه های خرید ایجاد شود، سهامشان را با بهترین قیمت ممکن خریداری کنند.