شنبه 12 آبان 1397

واریز و تقاضای وجه در معاملات آنلاین آتی سکه

سوال: آیا در سامانه معاملات آنلاین آتی سکه منوی تقاضای وجه، واریز وجه و انتقال وجه وجود دارد؟ همانند سامانه معاملات خرید و فروش آنلاین در بورس اوراق بهادار

در حال حاضر امکان انتقال وجه از طریق سامانه معاملات برخط وجود ندارد و شما باید برای درخواست انتقال وجه با کارگزار خود تماس حاصل فرمایید. 
همچنین امکان واریز وجه به حساب در اختیار در سامانه آنلاین موجود نمی‌باشد و شما می‌بایست از یکی از روش‌های ممکن (اینترنت بانک و …) به حساب در اختیار خود پول واریز نمایید، سپس با کارگزار خود تماس گرفته و اعلام کنید که وضعیت حساب شما را به روز نمایند.

آیا معاملات آتی سکه سامانه خرید و فروش اینترنتی (نه آنلاین) را دارد؟ در واقع از این طریق، روز قبل از شروع بازار بتوانیم خرید و فروش را به صورت اینترنتی ثبت کنیم؟ همانند سامانه اینترنتی خرید و فروش در بورس اوراق بهادار
 

در بازار آتی چنین امکانی وجود ندارد و شما تنها از طریق تماس تلفنی یا سامانه برخط قادر به انجام معاملات می باشید و صرفا در زمان بازار امکان ثبت سفارش خود را دارید .

روش اینترنتی از نظر عملکرد شبیه روش تلفنی است. همان طور که در روش تلفنی، سرمایه‌گذار از طریق تماس تلفنی با سامانه مرکز تماس کارگزاری، سفارش خرید یا فروش خود را به کارگزار ارائه می کند و کارگزار، پس از دریافت سفارش مذکور، آن را وارد سامانه معاملات بورس می‌کند، در روش اینترنتی نیز مشتری پس از دریافت رمز عبور از شرکت کارگزاری، به سایت اینترنتی کارگزار مراجعه کرده و با تکمیل فرم‌های درخواست خرید یا فروش به صورت اینترنتی، سفارش خود را در سامانه کارگزار ثبت می‌کند.