یکشنبه 22 تیر 1399

آشنایی با اندیکاتور ABV در تحلیل تکنیکال و بهره مندی از آن/

حال که با اندیکاتور و کاربرد آن در تحلیل تکنیکال آشنا شده اید و می دانید که چقدر بهره مندی از این اندیکاتورها برای شما سودمند واقع خواهند گشت، بهتر است اطلاعاتی جامع و مثمر ثمر نیز در خصوص اندیکاتور abv خدمت شما ارائه گردد تا با این اندیکاتور نیز آشنا شوید.
پیش از آشنایی با اندیکاتور abv در تحلیل تکنیکال به صورت تخصصی جالب است بدانید که این اندیکاتور بسیار مفید را شخصی به نام جوزف گرانویل در سال ۱۹۶۲ در کتاب خویش معرفی نموده است. آشنایی با اندیکاتور abv در تحلیل تکنیکال در روند معاملات مختلف در بورس بسیار ارامد است و به نوعی عصای دست تمامی تریدر ها به حساب می آید. به این ترتیب که با کمک این اندیکاتور که جریان حجم معاملات را به خوبی در پس پرده نمایش نشان می دهد، می توان با یک مقایسه ساده با حرکات قیمت، اطلاعات ارزشمندی در خصوص حجم معاملات بازار به دست آورد و حرکات نزولی و صعودی آن را به خوبی فهمید تا تصمیم مطلوب و بهتری را در این خصوص برای خود اتخاذ نمود.

مهد سرمایه آشنایی با اندیکاتور OBV در تحلیل تکنیکال

بهره مندی از استراتژی اندیکاتور abv در تحلیل تکنیکال

اگر در راستای آشنایی اندیکاتور abv در تحلیل تکنیکال نکات لازم را به خوبی فرا گرفته باشید، می توانید از استراتژی این اندیکاتور بهره مند گردید چرا که آشنایی با اندیکاتور abv در تحلیل تکنیکال بسیار ساده است و به راحتی می توان با آن ارتباط برقرار نمود. نکته جالب توجهی که در این خصوص می توان به آن اشاره کرد؛ ذکر این مسئله است که در پایان معاملات هر روز بازار، ساختار abv معمولا به این صورت است که قیمت ها را اندکی بالاتر یا پایین تراز حجم معاملات می بندند.

در این بین اگر قیمت بالاتر از آن حجم خاص بسته شود، می توان گفت حجم معاملات عددی مثبت و به حجم معاملات روز پیش افزوده می گردد. ولی برعکس در صورتی که قیمت پایین تر از آن حجم خاص بسته شود، به منزله حجم معاملات منفی است و از حجم معاملات روز قبلی کم می گردد. روزی هم ممکن است که هیچ گونه تغییری در حجم معاملات صورت نپذیرد، در این صورت نیز حجم معاملات، ثابت خواهد ماند و تعادل در بازار حفظ می گردد.

استراتژی نهفته در دل آشنایی با این اندیکاتور در تحلیل تکنیکال به این گونه است که بر اساس این یافته ها در صورتی که جهت خط abv بر روی نمودار به صورت صعودی باشد، نشانگر صعودی بودن بازار است. به این صورت که در بازار معاملات شاهد حجم معاملات بیشتری در روزهای افزایشی در قیاس با روزهای کاهشی خواهیم بود و بر عکس جهت خط abv کاهشی نیز نشان دهنده حجم معاملات سنگین تر در روزهای کاهشی است و نزولی بودن بازار را به خوبی می توان در نمودار یا اندیکاتور مورد نظر مشاهده کرد.

در صورت آشنایی با اندیکاتور abv در تحلیل تکنیکال یک تحلیلگر به خوبی می تواند روند صعودی و نزولی قیمت ها و حجم معاملات مختلف را تشخیص داده تا در صورت صعودی بودن قیمت و حجم معاملات با یکدیگر بر اساس تحلیل تکنیکال تشخیص به روند صعودی بودن صحیح خود بدهد. ولی در صورتی که قیمت صعودی و حجم معاملات نزولی باشد، متوجه هشدار پیش آمده باشد که خللی در روند صعودی صورت پذیرفته است.

بنابراین با آشنایی با اندیکاتور abv در تحلیل تکنیکال و بهره مندی از این استراتژی به خوبی می توان روند بازار را در دست گرفت و با هر گونه روندی در بازار تصمیم خود را در خصوص ورود به سهم مورد نظر یا خروج از آن به خوبی گرفت تا نه تنها متحمل ضرر در این بازار نشد؛ بلکه بتوان در بازار بورس و سرمایه دست به سودآوری های بسیار زیادی زد.