شنبه 29 شهریور 1399

با رعایت این موارد در صف خرید و فروش سهام در بورس اول باشید

صف و صف نشینی پدیده ای است که در بورس ایران بسیار با آن مواجه می شویم در کسری از دقیقه یک صف خرید چند میلیونی تبدیل به صف فروش می شود و …. گاهی نیز این صف ها همیشگی هستند و مثلا یک سهم برای روزهای متوالی صف خرید یا صف فروش است. در این پست بدون توجه به دلیل تشکیل صف های خرید و فروش در بورس می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه در صف خرید و فروش سهام در بورس اول باشیم؟ چه عواملی در تعیین جایگاه ما در صف های خرید و فروش اثر گذار هستند؟ افراد حرفه ای برای اینکه موقعیت خود را در صف های بورس ارتقا دهند از چه تکنیک ها و ابزارهایی استفاده می کنند تا سهام خود را سریعتر بخرند یا سریعتر بفروشند؟

 

عوامل اول شدن در صف خرید و فروش سهام در بورس

برای خرید سهم های ارزنده در صف های سنگین چه کنیم؟ چگونه می توانیم موقعیت خود را در صف ارتقا دهیم؟ حرفه ای های بورس از روش های مختلفی برای سرخطی زدن و اول شدن در صف خرید و فروش سهام استفاده می کنند مانند استفاده از ربات سرخطی زن که می تواند سفارش های شما در درزمان مشخص در مرحله پیش گشایش ثبت کند و یا استفاده از سرور مجازی بورس.

در ادامه رازهای اول شدن در صف خرید و فروش سهام را به شما معرفی می کنیم قبل از آن اشاره کوتاهی به سرخطی زدن می کنیم:

به سفارشی که راس ساعت شروع معاملات (۸:۳۰) در صف خرید یا فروش گذاشته می شود تا بتوانید در صف جایگاه بهتری داشته باشد اصطلاحا سرخطی زدن می گویند.

 

استفاده از کارگزاری خوب

سفارش های ثبت شده توسط شما برای خرید و یا فروش یک سهم از طریق کارگزاری که در آن ثبت نام کرده اید و معاملات خود را در سامانه معاملاتی آن انجام می دهید به هسته معاملات ارسال می شود. تاثیر استفاده از یک کارگزاری سریع بر موقعیت شما در صف بسیار تاثیرگذار است. پیشنهاد می شود از کارگزاری های کمتر شناخته شده استفاده کنید که حجم معاملاتی کمتری دارند و سفارش ها سریعتر ارسال می شود. قدم اول برای اینکه در صف خرید و فروش بورس اول باشیم انتخاب یک کارگزاری خوب است.

 

نحوه قیمت گذاری سهم

اگر قصد خرید دارید در مرحله پیش گشایش (نیم ساعت قبل از بازگشایی) قیمت را پنج درصد بالاتر و اگر قصد فروش دارید قیمت را پنج درصد پایین تر از قیمت پایانی روز قبل قرار دهید. به این نکته توجه کنید که قیمت ها ممکن است بلافاصله بعد از بازگشایی تغییر کنند و گاهی شما را شگفت زده کنند بنابراین اگر برای خرید یا فروش سهمی مطمئن نیستید در مرحله پیش گشایش اقدام به ثبت سفارش نکنید.

حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان از ارزندگی یک سهم مطمئن شد و برای خرید آن در مرحله پیش گشایش در صف خرید قرار گرفت؟ شما می توانید به تابلوی سهم در سایت tsetmc.com مراجعه کنید و به این موارد دقت کنید:

بعد از بازگشایی سهم به حجم معاملات سهم نگاه کنید. هرچقدر صف خرید طولانی تر باشد اما حجم معاملات پایین باشد نشان دهنده این است که صف خرید از استحکام خوبی برخوردار است زیرا تعداد فروشنده کم است و سهامداران تمایلی به فروش ندارند بنابراین خریداران سهم با بالاترین قیمت ها در صف قرار می گیرند.

البته تشخیص ارزنده بودن یک سهم به همین سادگی ها نیست و نیاز به تجربه و تخصص دارد.

 

استفاده از سیستم خوب و اینترنت پرسرعت

سیستمی که از آن استفاده می کنید نقش مهمی ایفا می کند که شما در صف خرید یا فروش سهم اول باشید. از سیستمی استفاده کنید که آپدیت باشد و به یک آنتی ویروس قدرتمند مجهز باشد. استفاده از یک اینترنت پرسرعت در موفقیت شما در سرخطی زدن و قرار گرفتن در جایگاه بهتر صف نیز موضوع بااهمیتی است. هرچقدر سرعت اینترنت شما بالاتر و سرعت پینگ اینترنت شما پایین تر باشد شانس شما برای اول شدن در صف بیشتر است.

شما میتوانید از سرور مجازی بورس استفاده کنید. این سرور ها سرعتی برابر ۱۰,۰۰۰ مگابیت بر ثانیه برای شما فراهم می کنند که توسط اینترنت های خانگی معمول امکان پذیر نمی باشد. شما با پرداخت هزینه به سرور مجازی بورس متصل می شوید و از سرعت بالای آن بهره مند شوید. برای اول بودن در صف خرید یا فروش سهام در بورس نباید تاثیرسرعت اینترنت در خرید سهام را نادیده بگیرید.

 

استفاده از نرم افزارهای کلیک خودکار

یک ترفند خوب برای قرار گرفتن در اول صف خرید و یا برای اینکه در صف فروش سهام بفروشیم و یا در صف خرید سهام بخریم استفاده از ابزراهای کلیک خودکار است. برای اینکه سرعت بهتری در سرخطی زدن داشته باشید می توانید از نرم افزار هایی مانند auto mouse click استفاده کنید. در این نرم افزار میتوانید فاصله زمانی ۳۰۰ میلی ثانیه را تنظیم کنید و مختصات را در آن وارد کنید و تعداد کلیک را برای آن تعریف کنید. این کار شما را از ربات های سرخطی زن بی نیاز می کند و جایگاه شما در صف را به طرز چشمگیری ارتقا می دهد.

آموزش استفاده از نرم افزار auto mouse click

برای دانلود این نرم افزار ساده و سبک به آدرس https://www.murgee.com/auto-mouse-click/ مراجعه کنید و برنامه را دانلود کنید.

استفاده از نرم افزارهای کلیک خودکار برای اول شدن در صف خرید و فروش سهم

بعد از وارد شدن به محیط برنامه روی مربع اول add new کلیک کنید. سپس مربع دوم نوع عملی که می خواهید به صورت خودکار انجام شود را انتخاب کنید. همان طور که در عکس میبینید عمل کلیک راست موس انتخاب شده است. در مربع سوم باید مختصات مکانی که موس باید کلیک کند را وارد کنید در اینجا شما باشد مختصات دکمه خرید یا فروش را وارد کنید. (با قرار دادن موس در آن نقطه عددهایی که در پایین صفحه نشان داده می شود در نرم افزار وارد کنید)

فاصله زمانی بین ارسال سفارش را در کادر بعدی مشخص کنید (۳۰۰ میلی ثانیه)

در کادر آخر تعداد دفعات تکرار عمل را وارد کنید. در تصویر بالا عدد ۲۰ وارد شده است. به این معنی که عمل کلیک راست موس به فاصله زمانی ۳۰۰ میلی ثانیه ۲۰ بار تکرار می شود.

 

از پیش نویس های خود کپی بگیرید

قبل از ساعت ۸:۳۰ قیمت و تعداد سهم را وارد کرده و پیش نویس کنید و از آن تعداد زیادی کپی بگیرید. چند ثانیه قبل از ۸:۳۰ پیش نویس ها را ارسال کنید. البته به محدودیت سفارش گذاری بورس دقت کنید و بین هر سفارش خودتون باید حداقل ۳۰۰ میلی ثانیه فاصله باشد.