دوشنبه 17 آذر 1399

نشانه های تبدیل شدن صف خرید به صف فروش چیست؟

شما با دانستن مطالبی که در ادامه به بررسی آن میپردازیم علاوه بر اینکه همیشه میتوانید در قله فروشنده سهم های خود باشید، میتوانید سهمی را که هنوز جا برای رشد دارد را به واسطه اینکه صف خریدش باز شده به اشتباه رد نکنید و تا قله و ماکزیمم قیمت سهم همراه باشید.

تبدیل شدن صف خرید به صف فروش

اگر سهم شما در حالت صف خرید باشد شما میتوانید با تطبیق یکی از این حالات با حرکت سهم متوجه شوید که آیا این سهم به قله رسیده و رشد بیشتری نخواهد کرد پس باید سهم را بفروشید و یا اینکه ممکن است تا دقایقی دیگر صف خرید سنگین را مجددا تشکیل دهد در این حالت باید سهم خود را نگهداری و حتی میزان خرید خود را افزایش دهید.

همیشه سهم شما یا در ۲ حالت گروه اول و یا در ۴ حالت گروه دوم قرار می گیرد.

اگر حرکت سهم شما در روز مورد نظر در گروه دوم، مطابق با حالت اول و دوم پیش رفت فروشنده نباشید و سهم خود را نگه دارید حتی اقدام به خرید مجدد سهام کنید چون مطمئن هستید که این سهم در حال تشکیل صف خرید مجدد می باشد.

اگر هم حرکت سهم شما مطابق با حالت سوم و چهارم پیشرفت رفت سهم خود را بفروشید.

گروه اول

فرض کنید سهمی را خریداری کرده اید و در حال حاضر صف خرید است و تصمیم دارید سهام خود را در قله بفروشید:

۱- اگر سهم صف خرید سنگینی داشته باشد حتی اگر به مقاومت نزدیک شده بود سهام خود را نفروشید احتمال زیاد از مقاومت عبور خواهد کرد.

۲- اگر سهم در روزهای اخیر صف خرید بود و در روی مقاومت با صف خرید با حجم کم مواجه شد سهم را همان روز در ماکزیمم قیمت بفروشید به دلیل اینکه به احتمال زیاد فردا با قیمتی منفی و نزدیک به صفر باز خواهد شد.

از دیگر نشانه‌های اینکه این سهم جزء این دسته قرار می‌گیرد و قرار است سیر نزولی بخود بگیرد این است که با اینکه روزهای قبل با صف خرید شروع به کار کرده بود ولی در این روز با قیمتی نزدیک به صف خرید ولی پایین‌تر از قیمت صف (ماکزیمم قیمت) کار خودش را آغاز کرده.

در این حالت به احتمال خیلی زیاد سهم مورد نظر شما قادر به عبور از مقاومت نخواهد بود و به مقاومت واکنش نشان داده است.

سوالی که مطرح می شود این است که اگر این شرایط پیش آمد و مقاومتی پیش روی سهم نبود چیکار کنیم؟

گروه دوم

اگر مقاومتی پیش روی سهم نباشد سهم با فشار خرید زیاد مواجه خواهد شد حالا نقطه اوج قیمت کی است؟ دست نگه دارید و به هیچ عنوان فروشنده نباشید تا سهم با عرضه زیادتر از حجم خرید مواجه شود حالا سهم باز شد بفروشیم یا نه؟

۱- اگر سهم باز شد و حجم خوبی معامله شد برای فروش سهم دست نگه دارید منظورم حجم معامله بعد از باز شدن سهم است، یعنی هر قیمتی از فروشنده بلافاصله با خریدار مواجه می‌شود یعنی خریدار هنوز برای به دست آوردن این سهم عجله دارد و این نشانه خوبی برای سهامدار است در این حالت صددرصد بعد از قایق صف خرید سنگین مجدد را به خود خواهد دید

۲- اگر صف خرید ریخت و حجم خوبی در حال معامله شدن بود و فروشنده ها در قیمت‌های پایین‌تری حاضر به فروش سهام خود باشند ولی از طرف دیگر خریداران هم هر عرضه ای را با هر قیمتی جمع می کنند، در این حالت معمولاً سهم به قیمت های پایین تری می رسند و دوباره با تمام شدن فروشندگان عجول در همان روز سهم روند صعودی خود را پیش می گیرد و هر عرضه ای در قیمت‌های بالاتر با خرید سریع خریداران مواجه می شود و قیمت به سمت ماکزیمم پیش می رود. این سهم همان روز و یا در روز بعد با صف خرید مجدد کار خود را آغاز می‌کند.

۳- این حالت حالتی است که در یک سهم بعد از بازگشایی فروشندگان به یکباره حاضر به عرضه سهم خود در هر قیمتی هستند معمولا در این مواقع خریداران هیچ عجله‌ای برای خرید ندارند و فروشندگان به هر قیمت پیشنهادی از سمت خریداران راضی می شوند.

مسلم است که در این حالت قیمت خیلی سریع افت خواهد کرد. معمولا در این حالت سهم از مثبت ۴ به منفی ۴ در همان روز و تشکیل صف فروش می رسد.

شما در این حالت در نزدیکی سطح فروش سهم خود را عرضه کنید و اصلاً به دنبال قیمتی بالاتر نباشید یعنی طمع نکنید و قبل از صف فروش سبد شما باید از این سهم خالی شده باشد.

۴- اگر صف خرید ریخت و تا دقایقی هیچ معامله ای در سهم اتفاق نیفتد و این به دلیل بی تمایلی خریداران است چون قیمت پیشنهادی آنها به مراتب کمتر از قیمت پیشنهادی فروشنده است و فروشنده ترسیده و بعد از چند دقیقه یا چند ساعت تن به قیمتی پایین تر می دهد.

نشانه مهم این حالت حجم کم معاملات بعد بازشدن سهم است. در این حالت اقدام به فروش سهم کنید. چون خریداران عجله‌ای برای خرید ندارند و فروشنده هنوز به عمق فاجعه پی نبرده است.

در روز بعد سهم با قیمتی زیر قیمت پایانی دیروز باز خواهد شد و بعد از دقایقی صف فروش را به خود خواهد دید بنابراین اگر موفق نشده اید  همه سهم خود را در آن روز بفروشید و روز بعد در اول وقت پشت سیستم خود باشید و قبل صف فروش شدن سبد خود را از این سهم خالی کنید.