شنبه 4 اردیبهشت 1400

سرمایه‌گذاری یا پس‌انداز دارایی‌هایمان؟

انتخاب ما کدام است. دوست داریم پول خود را پس‌انداز کنیم و دو سال بعد همان مقدار پول را داشته باشیم یا مایل هستیم پول خود را سرمایه‌گذاری کرده و شانس خود را در بازارهای مالی و اقتصادی امتحان کنیم.
با توجه به اینکه پول در گذر زمان، ارزش خود را از دست می‌دهد شاید سرمایه‌گذاری انتخاب عاقلانه‌تری باشد.
حال ما می‌توانیم با حضور مستقیم در بازار سرمایه، شانس سرمایه‌گذاری خود را امتحان کنیم یا با اعتماد به نهادهای رسمی مالی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنیم.
صندوق‌های سرمایه‌گذاری با مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، نظارت و شفافیت اطلاعاتی، نقدشوندگی بالا، صرفه‌جویی نسبت به مقیاس مشارکت سرمایه‌گذاران، سود دارایی ما را تضمین می‌کنند.
مثلا ما با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کنار بسیاری از افراد دیگر می‌توانیم سهامدار یک مجموعه ارزنده و خو‌ش‌حساب باشیم؛ آیا این خوب نیست؟

 

5 دلیل انتخاب صندوق سرمایه‌گذاری 

شاید از خود بپرسید چرا وقتی می‌توانم خودم سرمایه‌گذاری کنم باید در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنم در پاسخ باید 5 دلیل را گفت. 
 
مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها: سرمایه‌گذاری در هر کاری دانش خاص خود را می‌طلبد. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری به معنای مدیریت حرفه‌ای پول به کمک افراد کارشناس و خبره است. کارشناسان کارگزاری بانک مسکن با رصد مستمر و دقیق شرکت‌ها به دنبال بهترین انتخاب برای سرمایه‌گذاری اموال و دارایی‌  هستند تا سود بیشتری کسب کنید.
 
کاهش ریسک سرمایه‌گذاری‌ها: سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس به معنای پذیرفتن ریسک سود یا زیان است. مشارکت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری این کمک را می‌کند تا کارشناسان با سرمایه‌گذاری دارایی در سبدهای مختلف، ریسک زیان را کاهش داده و سود بیشتر ما را سبب شوند. متنوع‌سازی دارایی‌ها، اصلی است که در این صندوق‌ها در دستور کار قرار دارد.
 
نظارت و شفافیت اطلاعاتی: صندوق‌های سرمایه‌گذاری به صورت مستمر نظارت می‌شوند و شفاف‌سازی صورت گرفته توسط سازمان بورس و اوراق بهادار سبب می‌شود دارایی مشتریان به درستی سرمایه‌گذاری شود.  
 
نقد شوندگی بالا: اگر به صورت مستقیم در بازار سرمایه وارد شویم هنگامی که نیاز به نقد شدن سهام خود داریم باید صبر کنیم تا سهام ما خریداری شود. اگر در بازار خریداری برای سهام ما پیدا نشود نمی‌توانیم آن را نقد کنیم اما سرمایه‌گذاری در صندوق سبب می‌شود هر زمان که نیاز به سرمایه خود داشتیم ضامن صندوق این پول را در اختیار ما بگذارد و به عبارتی دارایی ما را نقد کند.
 
صرفه‌جویی نسبت به مقیاس: شاید با یک میلیون تومان خودمان انتخاب چندانی برای سرمایه‌گذاری نداشته باشیم اما وقتی تعداد افراد بسیاری همانند ما در صندوق‌های سرمایه‌گذاری حضور داشته باشند، این شانس را داریم تا دارایی خود را گزینه‌های متنوعی سرمایه‌گذاری کنیم.