شنبه 26 تیر 1400

فصلی جدید در بین المللی شدن بازار سرمایه ایران

جانشین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل در وبینار «ملاقات بازار» فدراسیون بورس های اروپایی-آسیایی (FEAS) بر بین المللی شدن بازار سرمایه ایران و تسهیل در دسترسی سرمایه گذاران خارجی به این بازار تاکید کرد.
بهادر بیژنی سخنرانی خود را در وبینار «ملاقات بازار» فدراسیون بورس های اروپایی-آسیایی (FEAS)   در سه محور تعریف واقعی از سرمایه گذاری خارجی، جایگاه ویژه بازار سرمایه ایران و امتیازات آن و نیز چشم انداز آتی شروع کرد.

به گزارش روابط عمومی کارگزاری بانک مسکن، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)؛ بیژنی گفت: تعداد سرمایه گذاران خارجی و حجم سرمایه گذاری آنان در بازار سرمایه را نمی توان به تنهایی «سرمایه گذاری خارجی» برشمرد، بلکه مشارکت آنان در ابزارها، خدمات و نهادهای مالی به همین میزان حایز اهمیت است. همچنین به ثمر رسیدن تلاش 13 ساله سازمان بورس و عضویت اصلی در «سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار (IOSCO)» مهمترین عامل رفع دغدغه سرمایه گذاران خارجی به شمار می رود، چرا که این عضویت به منزله تایید وجود بازاری شفاف، منصفانه و کارآ و همچنین همسو با آخرین استنانداردها و مطابق با قوانین و مقررات پیشروی دنیا است.
جانشین رییس سازمان با اشاره به آمار واقعی بازار در سال های اخیر به ویژه آمار خیره کننده سال گذشته پس از ورود سهام عدالت و افزایش چشمگیر فعالان بازار و به تبع آن، رشد بازار، بازار سرمایه ایران را فرصتی کم نظیر برای سرمایه گذاری عنوان کرد.
وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت بر این بازار، اعطای امتیاز شهروندی به ازای سرمایه گذاری 250 هزار دلاری در بازار سرمایه ایران را فرصتی طلایی برای بهره مندی خارجیان همسو با بهره برداری از مزیت های این بازار و مهمترین چشم انداز آتی بازار سرمایه ایران عنوان کرد.


منبع: سنا