دوشنبه 19 مهر 1400

نیمه دوم سال چگونه سپری می‌شود؟

کمرنگ شدن موضوع قیمت‌گذاری دستوری، فروکش کردن بیماری کرونا در دنیا و به دنبال آن افزایش قیمت‌های جهانی، شرایط را برای تغییر و تحول مثبت بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری آماده تر می‌کند.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان مطلب فوق درباره وضعیت بازار در نیمه دوم سال جاری به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: قیمت‌گذاری دستوری مسائل بسیاری برای شرکت‌های بورسی به وجود آورده و همه سهامداران را به نوعی خسته کرده است.

ویدا مهاجر در این باره گفت: در ساز و کارهای مختلف، وجود قیمت‌گذاری دستوری در بازار محصولاتی مانند سیمان و فولاد به شدت روند بازار سهام را تحت تاثیر قرار داده و منجر به ضرر و زیان سهام شرکت‌های حاضر در بورس شده که در صورت حذف آن، شاهد رونق بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری خواهیم بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در چنین شرایطی بهتر است سهامداران تک سهمی نباشند و در پرتفوی خود تنوع سهم را داشته باشند تا بتوانند ریسک و تورم موجود در جامعه را خنثی کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: اگر دولت بتواند کسری بودجه را بدون فروش اوراق و چاپ پول جبران کند و به سوی فروش دارایی‌های خود روی بیاورد، تورم پایین خواهد آمد.

مهاجر عنوان کرد: انتخاب صالح‌آبادی به عنوان رئیس بانک مرکزی می‌تواند منافع زیادی برای بازار سرمایه داشته باشد زیرا وی بازار پول و بازار سرمایه را خوب می‌شناسد و این موضوع برای بازار بسیار مهم است.


منبع: سنا